Christchurch-Auckland

25 maart 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Maandag 25 maart 2019

Met vlucht SQ 4378 Vliegen wij van Christchurch (Zuidereiland) naar Auckland (Noordereiland). Aangezien het vertrek vastgelegd is om 08h00 en er zelf voor vervoer moet gezorgd worden naar de luchthaven, is het vroeg opstaan.

Wij komen in Auckland aan om 09h20 en nemen een taxi naar het Copthorne Hotel Auckland City. Daar zullen wij twee nachten verblijven.

Het hotel is zeer geschikt om Auckland te verkennen, want alle bezienswaardigheden zijn snel te bereiken. Op 10 min wandelen van de voornaamste straat (Queen Street) en op 20min wandelen naar de haven.

Nog dezelfde dag hebben wij een excursie geboekt : een Marine Mammal eco Safari. De operator ervan, Auckland Whale en Dolphin Safari, deelt al bijna 14 jaar de ongelooflijke hulpbron op de drempel van Auckland, het Hauraki Gulf Marine Park.

Gelukkig zijn wij daar bijtijds want onze boeking spreekt op 14h30 daar waar het 13h30 moet zijn. Eén van de medewerkers vertelt ons dat twee Belgen vorige week nog de excursie gemist hebben door het verkeerd opgegeven aanvangsuur. Toch een kleine misslag van onze reisorganisatie.

Met het speciaal gebouwde schip "the dolphin explore" gaan wij op pad en worden weggeblazen tijdens de 4,5-uurs ecosafari, niet alleen door de prachtige uitzichten, de verbazingwekkende diversiteit aan dieren, en dit zo dichtbij bij een stad als Auckland.

Opmerkelijk is hoe de Jan Van Genten aan een razende snelheid in het water duiken om visjes te vangen maar waar vogels zijn, zijn ook dolfijnen. De vogels jagen de vissen op en daar profiteren de dolfijnen van. Ook het schip zelf blijkt een aantrekkingspunt te zijn. Zij zwemmen voor de boot, langs de boot en achter de boot en de schipper houdt er van met en tegen hen een wedstrijdje snel zwemmen te houden. Wij zien een school dolfijnen van wel meer dan 100, waarvan een vrouwtje dolfijn (de oudste) de leiding heeft, de andere vrouwtjes volgen en de mannetjes, welja zij “paren” er maar op los. Over dit alles krijgen wij uitleg van marinebiologen en leggen zij uit waarmee de vogels en de vissen zich voeden.

Vervolg morgen

1. Willy Devoldere:
    28 maart 2019
    idd de genten zijn spectaculair in duiken
  2. Maureen:
    28 maart 2019
    Anita ,Roland, dolfijnen zijndaar de attractie ,mooi om zien op een Ferry
  3. Milly en Werner:
    1 april 2019
    Mooie verslagen en mooie foto's, geniet er verder van