Brisbane 2de dag

21 april 2019 - Brisbane City, Australië

Zondag 21 april 2019

Na een stevig ontbijt dienen we de wagen terug in te leveren in Down Town. De receptioniste heeft ons een degelijke uitleg gegeven waar het depot van Hertz gelegen is. Want eerlijk gezegd als je niet van 't stad bent lijken alle verkeersborden op elkaar. Na een paar rondjes te hebben gereden. konden wij eindelijk onze wagen inleveren.

En dan het centrum verkennen. De meeste bezienswaardigheden en winkels zijn gelegen rond de Queen  Street Mall. Door dat het paaszondag was en de mensen een lang weekend hadden kon je daar op de hoofden lopen. Het volledige centrum is rookvrij! Nergens zie je blikjes of papiertjes op de grond, regelmatig zien we cityworkers de vuilnisbakken ledigen (geen uitpuilende). Ik kon het niet laten even te stoppen aan een wijkbureel van de politie en een foto te nemen (na toestemming) van de elektrische steps die zij gebruiken. Een vriendelijke politieagent heeft zich in groot ornaat op het toestel geplaatst speciaal gedaan voor onze wijkagent Liliane (met een kus er boven op). Hilariteit alom daar, maar het is meegevallen.

Na een stevige wandeling van toch een paar uren zijn wij teruggekeerd naar het hotel. Onderweg kwamen wij langs de Howard Smith Wharves en daar was er een heus eetfestijn aan de gang. Na een verfrissing in het hotel zijn wij teruggekeerd en zijn we in een Grieks restaurant gaan eten. Zeer speciale manier om te eten, Je bestelt 4 à 5 gerechten om te delen en alles komt in 1 keer op tafel. Maar we hebben er van genoten.

Dit was onze laatste avond in Brisbane en Australië. Morgenmiddag keren we huiswaarts.