Auckland-Brisbane

14 april 2019 - Rainbow Beach, Australië

Zondag 14 april 2019

Vandaag vliegen wij van Auckland naar Brisbane Australië. Vroeg opstaan want onze vlucht gaat om 9h20, dus een taxirit is toch ongeveer 28km naar de luchthaven en Roland kennende nooit te laat vertrekken dus om 5h45 rit naar de luchthaven.

Bij het inchecken van de bagage hebben wij een heel onaangename en kostbare ervaring. Deze vlucht zou geen deel uitmaken van het totale pakket dat wij bij Aussie Tours geboekt hebben. Onze bagage mag niet meer bedragen dan 23 kg. Ondanks onze protesten en de mededeling dat bij de vlucht van Christchurch naar Auckland geen enkele opmerking werd geformuleerd, die per stuk bagage dat meer dan 23 kg weegt 170 NZD betaald te worden. De verantwoordelijke die wij hiervoor aanspreken wijt dit aan een nalatigheid van onze reisorganisatie maar blijft onverbiddelijk ten aanzien van ons. Er moet 340 NZD betaald te worden voor hoop en al 7 kg overgewicht. Wij hebben het bedrag betaald en de bagage ging richting vliegtuig. Wat wij niet wisten dat de handbagage niet gewogen wordt. Dus hadden wij op voorhand geweten dan hadden wij ons “overgewicht” in een lege rugzak gestoken en meegenomen op het vliegtuig als handbagage. Maar ja wij brave Belgen.

Er is ook vertraging door een incident op de luchthaven zodat gewacht dien te worden op een aantal passagiers. Met een uur vertraging komen wij in Brisbane aan. Onze bagage hebben wij heel vlug maar dan moeten wij, omwille van de Australische biologische bezorgdheid, nog een aantal controles ondergaan. De nadruk wordt ook gelegd op de boots die moeten proper zijn, er mag geen aarde aankleven. Per 10 passagiers worden wij in een rij gesteld en besnuffeld door een bijzonder goedgetrainde hond maar bij ons is alles in orde. Degenen waarbij de hond blijft staan, worden nog eens apart onderzocht. Het voornaamste is dat je het formulier zorgvuldig invult en bij minste twijfel openlaat (zoals medicatie) en uitleg verstrekt aan de douanebeamte, dan is er geen enkel probleem. Bij het verlaten van de douane afdeling kijken in de camera and a big smile geven.

Wij halen onze auto op (we kregen een upgrade naar een SUV Mitsibushi) en rijden naar Rainbow Beach. De hogere temperaturen zijn hier goed voelbaar, van waar wij vertrokken uit NZ met ongeveer 12 graden 's morgens is het hier 27 graden en vochtig.

Wij hebben er een groot en ruim appartement met uitzicht op de Oceaan dat maakt het al een stuk goed.

Morgen gaan wij de omgeving verkennen.

Other language mate see you tomorrow

1. Maureen:
    15 april 2019
    Groot verschilvan kil naar warm he .jammer jullie nare ervaring op luchthaven !goede reis verder .
  2. Maureen:
    19 april 2019