Australian Zoo

19 april 2019 - Glass House Mountains, Queensland, Australië

Vrijdag 19 april 2019

De grootste bezoekersmagneet van de regio is de Australia Zoo bij Beerwah, waar u zich de stuipen op het lijf kunt laten jagen door taipans, tijgerslangen en doodsadders. In de dierentuin leven ook zoetwater- en zeekrokodillen, die tijdens het voederen net zo graag naar dode kippen happen als naar nonchalant uitgestoken handen. Door middel van de Wildlife talks kunt u veel interessants te weten komen over de Australische reptielenwereld. Eigenaar van de dierentuin was trouwens de van tv bekende Crocodile hunter Steve Irwin, die in sept 2006 op tragische wijze overleed. Zijn vrouw en kinderen zetten zijn werk verder.

Eindelijk kan Anita ook een koala op de arm nemen en is één van haar hoofddoelen bereikt. Spijtig genoeg krijgen wij af en toe een hevige plensbui over ons en kunnen wij ons gelukkig achten dat wij een poncho hebben. Aangezien het vandaag Goede Vrijdag is, een feestdag voor de Australiërs, is er ontzettend veel volk. Alle facetten van het dierenleven in Australië komt hier aan bod en er is ook een breeds Aziatisch en Afrikaans luik aanwezig.

Moe maar voldaan gaan wij achteraf op zoek naar een maaltijd aangezien op deze feestdag praktisch alle winkels en restaurants gesloten zijn. Een lekkere pizza maken wij soldaat en rijden dan huiswaarts.

Morgen vertrekken we naar Brisbane, onze laatste etappe. Zondag auto inleveren en...….

Good day mate

1. Anita en Francois:
    19 april 2019
    Prachtige reis om nooit te vergeten.
    We wensen jullie een veilige terugreis.
  2. Luc De Wilde:
    19 april 2019
    Amaal zu een achuun beestje en wat zat er in de bekertjes.
    Profiat met de foto's
  3. Marie-Paule De Kokere:
    19 april 2019
    Brisbaine is een zeer drukke stad...ooit maakten wij daar het twee jaarlijks vliegfestival mee met s'avonds een indrukwekkend vuurwerk.Er waren die dag 300 000 bezoekers voor het spektakel.geniet en veilige terugreis.
  4. Marcel en Mariette:
    19 april 2019
    Prachtige fotos, mooie natuur,mooie herinneringen,en een goeie terugreis.