Wanaka 2de dag

16 maart 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

16 maart 2019

Van onze vrije dag in Wanaka hebben wij geprofiteerd om vooreerst het stadje te verkennen. Normaal gezien zijn er niet zo veel inwoners (8500) maar in de vakantiemaanden groeit het aantal aan tot wel 30000. Uiteraard zijn er veel Aziaten aanwezig die maar twee zaken doen, tateren en fotograferen.

Wij wandelen aan de boorden van het Wanaka meer tot de Wanaka Lake Tree, een wilg die in het meer groeit. Vermoedelijk is dit binnen dit gebied of zelfs van gans Nieuw-Zeeland het meest gefotografeerde object.

Wanaka is ook een vertrekpunt voor de vele wandelingen en trektochten in het Mt Aspring National Park, een van de filmlocaties van de Lord of the Rings trilogie.

Wij kozen er evenwel voor om de Mt Cardrona te bezichtigen, één van de vele plaatsen waar in de winter geskied kan worden. In de andere seizoenen kan men er natuurlijk wandelen, hiken, mountainbiken of met de driewielige kart de berg afzoeven. De rit er naar toe is toch 13 km klimmen op onverharde weg en zeer steil. Boven gekomen kan men verwonderd zijn over de honderden auto’s die er staan, maar iedereen heeft zijn mountainbike bij. Wij kunnen er genieten van de fratsen van de mountainbikers en van de vele mooie vergezichten. Terug beneden rijden wij naar het historische Cardrona zelf met een oud schooltje, tankstation en post. Ook het historische hotel, nu een restaurant café is een bezoekje waard.

In Wanaka is dit weekend een festival aan de gang (voor de 1ste maal), veel volk op de been door het goede weer (gisteren watergieten, maar zoals het gezegde morgen is een andere dag, mooi weer), de straten zijn afgesloten voor auto’s, dus de kinderen en de volwassenen kunnen rondkuieren. In de bars en restaurants is het zoeken voor een plaatsje. Gelukkig hebben we dit gevonden om van een lekkere maaltijd te genieten.

Morgen vertrekken we naar Te Anau.

Moe pai (slaapwel)

tirohia koe apopo (tot morgen)

1. Willy Devoldere:
    toppie
  2. Greta Minnaert:
    Prachtige foto's !!
  3. Anita van hamme:
    16 maart 2019
    Ik tracht mijn best te doen Greta
  4. Rosita:
    geniet verder :)
  5. Luc De Wilde:
    16 maart 2019
    Goed zo te zien aan de mooie foto's Anita
  6. Maureen:
    16 maart 2019
    Sportieve vakantie en blij met mooi verhaal!