Rainbow Beach

15 april 2019 - Rainbow Beach, Australië

Maandag 15/04/2019

De Sunshine Coast, ten noorden van Brisbane, is een stuk ingetogener en eleganter dan de Gold Coast.

Eens aangekomen in Rainbow Beach, in het prachtige appartement met zicht op de oceaan, besluiten wij er twee rustige dagen van te maken. Wij gaan eten in een lokale pub en doen een paar inkopen voor het ontbijt. Na een rustgevende nacht en een lekker ontbijt, maken wij een lange strandwandeling. Een deel van het strand is voorbehouden aan de baders en zonnekloppers, een andere deel voor degenen die met een 4WD over het strand rijden. Opkomen op het strand doet men aan 30km/u, rijden op het strand aan maximum 80km/u.

Er zijn geen regels, dus men kan rijden zoals bij ons, maar het is wel aangeraden elkaar via de richtingaanwijzers op de hoogte te houden aan welke kant men zal kruisen.

Daarna trekken wij naar het zwembad van het appartement waar wij kunnen genieten van de zon en het warme water van het zwembad. Wij gaan opnieuw eten in een onooglijk klein restaurant waar zij evenwel ongelooflijk lekker voedsel reserveren. Daarna opnieuw naar het appartement voor een welverdiende nachtrust.

Good day mate