Picton - de Marlborough Sounds

11 maart 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

10 maart 2019

Vandaag is stappendag geblazen. Wij gaan in de Marlborough Sounds een gedeelte van de Queen Charlotte Track doen met een gids van Wilderness Guides. Chris blijkt een zeer sympathieke kerel te zijn die honderduit kan vertellen over de Sounds, de natuur en alle beestjes die er te vinden zijn. Dieren zijn hoegenaamd niet schuw en komen tot aan de voeten van de toeristen. Wij worden opgehaald aan het hotel en vertrekken vanuit de haven van Picton naar het eiland Motuara. Daar krijgen wij een eerste proef voorgeschoteld om tot de top te gaan, een echte kuitenbijter. Maar de beloning is groot bij het bereiken van de top met een ongelofelijk uitzicht. Op die plaats is ook kapitein Cook geland. Van daaruit steken wij opnieuw over naar Ships Cove, waar kapitein Cook tot vier maal verbleven heeft. Daar start in feite onze begeleide wandeling. Omdat wij al gewaar zijn geworden dat dit toch misschien iets te zwaar zal uitvallen, besluiten wij de eerste heuvel te skippen en pas te starten vanuit Resolution Bay. Deze wandeling op een deel van de 71km lange Queen Charlotte Track is één van de hoogtepunten van  onze reis. In de volgende 5 uur wandelen we op kleine paden door omliggende wouden, langs reuzenvarens over heuvels en bergkammen langs de schilderachtige kust van Queen Charlotte Sound. Onze gids Chris geeft uitleg over de fauna en flora en de verhalen uit deze regio. Wij zien schitterende vergezichten en wandelen maar steeds verder. Af en toe zegt onze gids dat het maar 5 minuten stappen is tot de volgende rustplaats of de plaats waar wij gaan lunchen maar het schijnt ons telkenmale een eeuwigheid toe. Uiteindelijk zien wij het eindpunt van de wandeling liggen, Furneaux Lodge waar wij uiteindelijk een frisse pint kunnen drinken, allez De Gids en Roland en voor mij een fruitsapje. Daarna worden wij naar Picton met de boot teruggebracht waar wij de avond besluiten met een goede maaltijd in een oud hotel. Eindresultaat 20km op onze stappenteller. Het kan tellen.

1. Willy Devoldere:
    11 maart 2019
    wow dat is wel veel ,maar als de moeite was is dat fijn meegenomen ,genieten ,is voornaamste ,