Fraser Island

16 april 2019 - Fraser Island, Australië

Dinsdag 16/04/2019

Vandaag gaan wij een verplaatsing maken  van Rainbow Beach-gelegen in de Lagoonar naar Hervey Bay en vandaar met de ferry naar Fraser Island. Hoewel er vanaf Rainbow Beach van Inskip Point eveneens ferry gaat, gaan wij met de ferry van de maatschappij waar wij ook zullen logeren naar het eiland van de dingo’s.

Hiervoor moeten wij evenwel 125 km rondrijden vooraleer wij aan de inscheepplaats in River Heads aankomen. Alles lijkt picobello geregeld. Bagage afgeven, die wordt gelabeld en afgeleverd op de kamer waar wij zullen verblijven. We zullen overnachten in het Kingfisher Bay Resort.  Onze wagen kunnen wij parkeren op een bewaakte parking.

Na een overtocht van een klein uurtje arriveren wij op het eiland waar wij opgewacht worden door een ranger die ons naar onze verblijfplaats brengt met een klein treintje. Vooraleer onze sleutel te krijgen, krijgen wij een overzicht van de te treffen veiligheidsmaatregels inzake de dieren die er voorkomen.

Aan de Westkust van het eiland aan de Great Sandy Strait, ligt het Kingfisher Bay Resort & Village. Dit resort heeft een nieuwe standaard gezet op het gebied van architectuur en toerisme in zeer kwetsbare natuurreservaten. De uitreiking van de Australia Tourism Award was dan ook terecht. Het 152 kamers tellende Resort-hotel biedt talloze mogelijkheden om dit fantastische eiland te leren kennen; door rangers begeleide terreinwagentochten, tours om walvissen te observeren.enz…

Wij overnachten in een appartementje in één van de lagunes met uitzicht op de Great Sandy Strait en aan de andere kant op het regenwoud. Wij beginnen onmiddellijk met het verkennen van het eiland en maken een eerste wandeling naar het noordelijk uitzichtpunt. Vandaar dalen wij verder af naar de jetty van waaruit men een prachtig zicht heeft  op de zonsondergang.

Na de lange rit, de overtocht, de wandeling en de lekkere maaltijd gaan wij vroeg slapen want morgen wacht ons de lange Beauty Spots Tour.

4WD dagexcursie met lunch (voorzien op 17/04/2019).

Foto's zullen volgen, door beperkt internetcapaciteit kunnen ze niet verstuurd worden.

Good day mate